Autotund
Episoodid
Saates võtame ette järjeloo kehvade mootorite teemal. Margus Pipar valis välja veel 11 mootorit, mis on päris tuntud oma nadi inseneeria poolest ning võivad omanikele väga suuri arveid tuua. Lisaks sõitsime Volvo esimese elektriautoga, räägime sõjaeelsetest liiklusõnnetustest ning rattast, mis auto alt ära murdus. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Margus Pipar Geeniuse uudisteportaalist.
Kuidas võiks autode laadimine toimuda tulevikus? Kui kiiresti ja milliste lahendustega? Stuudios on Enefit Volti äriarendujuht Kert Pääbo, kes tutvustab tulevikulahendusi ning räägib, kuidas elektriauto võib olla ka väike elektrijaam ja omanikule tulu toota. Lisaks: trahvid lähevad suuremaks, Toyota elektriautod, kuidas loobuda juba telliltud autost ja veel mõned teemad. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
Saates on külas LaitseRallyPark'i turundus- ja müügijuht Tõnu Korrol, kes räägib 10. detsembril uksed avavast Automajast. Multifunktsionaalse hoone peamine tõmbenumber on muidugi ligi poolesajast autost koosnev kollektsioon. Saates veel Eesti superautode müügist, kehvadest mootoritest ja proovisõidud Kia Sportage'i ja Škoda Fabiaga. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Margus Pipar Geeniuse uudisteportaalist.
Stuudiokülaliseks on Renè Levoll, kelle sulest ilmus värskelt raamat nimega "Automotokroonika. Tsaariaeg". Tegemist on väga põhjaliku ülevaatega Eesti autondusest kuni 1. maailmasõjani. Millega sõideti, kuidas sõideti ja mis selle kõige kaasnes? Räägime autoriga autodest ja raamatust. Saates veel elektritaksode probleemist, kütusehinnast, BMW trollimisest, Dacia hinnast ja liiklusraevust. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
Uues Autotunnis võtame ette kaks suuremat teemat. Esiteks panime pingeritta selle aasta kõik 36 uudismudelit. Teiseks on külas Enefit Volti äriarendusjuht Kert Pääbo, kes räägib, millised võimalused on kortermajadel, kes tahaks elektriautode laadijaid paigaldada. Veel räägime Audi Eesti kummalisest otsusest, transpordiameti sama kummalisest kärpeplaanist ja veel paarist muustki asjast. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
Autotunni külaliseks on ELMO Rendi asutaja ja nõukogu esimees Enn Laansoo, Jr, kes räägib, miks nad ehitavad autot, mille juht istub soojas kontoris ekraani ja roolide taga. Mida on vaja, et see auto tänavatele jõuaks ja kui kaugel nad on. Lisaks veel sõiduproov kolme erilise Alpina BMW-ga, kõlakad automaailma hiiglaste kohta, Hyundai supertüüne ideeauto ning mõtisklused Riviani väärtuse üle. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
Selles Autotunnis võtame ette Tallinna koalitsioonileppe ja vaatame, mida autojuhil seal võita või kaotada on. Samuti teeme selgeks, mida täpselt tähendab transpordiameti kärpekrokodill ning kust hammustatakse kõige rohkem. Sõitsime Tesla Model "igrekiga" ning räägime autoülevaatuse vajalikkusest, mida Venemaal näiteks peagi enam ei nõuta. Stuudios on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
Autotunnis võtame teemaks Hiina hiiglasliku autotööstuse ja arutleme, miks nad pole ei Ameerika ega Euroopa turul jalga maha saanud. Stuudios on Jaanus Nieländer, kes kunagi ühte Hiina autot ka Eestisse tõi. Saates veel CNG-autode mõttekusest, elektriautode laadimisest (jälle) ja kiiruskaameratest (jälle). Sekka ka mõned autouudised. Saatejuhid on Tarmo Tähepõld ja Martin Mets Geeniuse uudisteportaalist.
Selles saates võtame ette autod, millega oleme sõitnud ja millest pole veel rääkinud. Suurem osa neist mõistlikud ja ökonoomsed, mõni ka natuke erilisem. On bensiini, on elektrit, on Euroopat, Ameerikat, Jaapanit ja Hiinat. Natuke ka autode müümise ärevusest, sisepõlemismootori surmast ja Bolti reaktsioonitestist. Stuudios on Margus Pipar ja Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.
Saate põhiteemaks on kasutatud autode turul toimuv möll. Mis on põhjus, kuhu see praeguseks jõudnud on ja kas tarbijal sellest ka midagi õppida on. Saates veel alarmsõidukitele tee andmisest, autodest Gruusias, segadusest Tallinna liikluses ning kassipildiga autodest. Saatejuhid on Martin Mets ja Tarmo Tähepõld Geeniuse uudisteportaalist.